5
اسفند
1400
به نام خداوند جان و خرد کزین برتر اندیشه برنگذرد
انسان در هر شرایط و هر موقعیت اجتماعی و در تمامی مکان ها و زمان ها درحال یادگیری هستند. در این میان مدرسه به عنوان یک فضای آموزشی ، به یادگیری افراد کمک می کند و نقش قابل توجهی در فرایند یاددهی – یادگیری دارد. بسیاری از آموزش ها پیامهای تربیتی برنامه های هنری و خلاقیتی در قالبهای مختلف و به صورت مستقیم و غیرمستقیم به دانش آموزان عرضه می گردد. اگرچه مدرسه به عنوان بزرگترین و موثرترین نهاد در شکل گیری شخصیت علمی و رفتاری دانش آموزان، نقش قابل توجهی در فرایند یاددهی – یادگیری دارد، اما به باور دانشمندان تعلیم و تربیت، بسیاری از آموزش ها و پیام های تربیتی از سوی عوامل بیرونی به صورت مستقیم و غیرمستقیم به دانش آموزان عرضه می گردد. آنان نه تنها با حضور در کلاس های درس و طی آموزش های رسمی یاد می گیرند بلکه در حین بازی و تفریح و ارتباط با عوامل بیرونی و نیز در مواجهه با پاره ای ازفضاها خواه مجازی ، یا حقیقی ، با هنجارها و برنامه های تربیتی آشنا می شوند
بر اساس سند تحول; تربیت دانش آموزان در 6 ساحت دینی و اخلاقی- سیاسی و اجتماعی- زیستی و بدنی- هنری و زیبا شناختی- اقتصادی و حرفه ای و علمی و فناوری صورت خواهد گرفت. همچنین در سند تحول بنیادین، محور فعالیت های مدارس باید بر پنج عنصر علم، ایمان، اخلاق، عمل و تفکر استوار باشد تمام اهداف، ماموریتها و چشم انداز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش رسیدن به حیات طیبه است.تحقق این هدف نیازمند ترسیم نقشه راهی است که در آن نحوه طی مسیر، منابع و امکانات لازم و تقسیم کار به صورت شفاف و دقیق مشخص شده باشد. مدیریت این واحد آموزشی در تلاش است تا در راستای ایجاد مدرسه ای اثر بخش و مساعد،جهت محقق شدن تعلیم و تربیت مطلوب ،از توان علمی و تجربی تمام افرادموثردر دبیرستان بهره گیرد تا دانش آموزان با اندوخته ای غنی از دانش و مهارت ،تجربه های همدلانه و خاطراتی خوش و فرح بخش فارغ التحصیل شوند .
تلاش ما برآن است تا با تجهیز آزمایشگاه ، توسعه و تجهیز کتابخانه، راهاندازی سایت و ایجاد کلاس های هوشمند و آموزش های مجازی، با اتکا به خداوند و دانش و تجربه دبیران و مربیان به تحقق دبیرستانی پویا و اثربخش جامه عمل بپوشانیم.
در این دوران سخت کرونا، که ممکن است از آموزش مستقیم و شنیدن شور و نشاط نوجوانان در مدرسه بهره مند نباشیم ، در پی آن هستیم تا در سایه تعامل و همکاری دبیران، اولیا، و دانش آموزان و بهره گیری از همه ظرفیت های موجود، زمینه های مناسبی رابرای رشد و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان، تعمیق دانش و اطلاعات علمی آن ها و ایجاد روحیه پرسشگری بوجودآوریم و فصل نوینی را در آموزش و پرورش رقم بزنیم
با احترام مدیریت دبیرستان حضرت زهرا (س) مریم خواجوی.
|